Učinkovito prepletanje klasične in sodobne umetnosti izpostavlja ujetost plesalk v formo klasičnega baleta.
foto Peter Uhan
Nekaj časa nastopajo kot junakinje iz klasičnih baletov, nato pa prestavljajo ekranske škatle po odru ali se oddihajo na baletnem drogu. Slednje počnejo v njim naravnem gibanju, ki pa zaradi oblike kostuma še vedno poudarja strogo formalnost. Avtorica projekta Sanja Neškovič Peršin je senzibilno, ampak ostro izpostavila fizično strogost baletk, ujetih v lastno deformirano telo, ki tudi v zasebnem življenju izdaja njihovo poklicno pot.
33 obratov je plesni performans, ki je nastal pod vplivom Artaudove vizije performativne umetnosti, opredeljene v njegovem delu Gledališče in njegov dvojnik. Gledalci so neposredno umeščeni v prostor odrskega in zaodrskega dogajanja, ki gledalca ne le občutljivo blizu sooči s plesalkami, ampak ga s svetlobno barvno manipulacijo in ilustrativno scenografijo postavi v središče dogajanja. Res, predstavi 33 obratov uspe, kot pravi Artaud, »zaobjeti gledalčevo občutenje iz vseh strani«.
Dramaturgija: Jana Pavlič
Scenografija in oblikovanje luči: Damjan Kracina
Glasba: Sašo Kalan, Camille Saint-Saëns
Odlomki iz baletov: Umirajoči labod / The Dying Swan Michele Fokine, Giselle Marius Petipa, Modra ptica iz Trnuljčice, Marius Petipa
Baletne plesalke: Ana Klašnja, Alena Medich, Tjaša Kmetec
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/33-obratov