Kreativna telesa, gibanje, v živo - ranljiva predstava

Produkcija: Pekinpah


Foto: Bojan Brecelj

Plesna predstava.

V okviru projekta Kreativna telesa v gibanju so v društvu Pekinpah izvedli sklop kreativnih delavnic, ki so bile pod taktirko različnih mentorjev (scenograf, kostumograf, glasbenik, plesni ustvarjalec) zasnovane kot kreativni procesi znotraj domene performativnih umetnosti. Zadnja etapa izobraževalnega projekta, ki je potekal več kot leto dni, je nova odrska produkcija z naslovom Kreativna telesa, gibanje, v živo – ranljiva predstava. Slednjo so v celoti zasnovali in izvedli udeleženci delavnic – priseljenci, ki so jih s projektom želeli opolnomočiti za samostojno delovanje na različnih področjih scenskih umetnosti.

Tok misli in dejanj, ki dovoljujejo artikulacijo posamezne ideje, je tako na delavnicah kot pri končni odrski produkciji temeljil na podlagi različnih procesov, izvedenih z ozirom na lastne izkušnje oziroma lastne umetniške prakse posamičnih mentorjev. Zaključno predstavo tako nosilci projekta kot tudi nastopajoči smatrajo kot nekakšno križišče predlaganih umetniških in kreativnih smeri. Okolje “odra”, kot križišče mestoma celo paralelnih svetov, predstavlja varno okolje, kjer še tako neugodne okoliščine ali stanja delujejo v obratni smeri, in sicer v smeri kreativnosti, razbremenjene konvencionalnih zahtev. Križišče, tako kot hiša, je lahko denimo kraj ali dejanje prehoda med vidnim in ne-vidnim, ali pa je križišče, tako kot koža na telesu, mejnik med notranijm in zunanjim svetom, med prikrito notranjostjo in zunanjo fasado. In ker je projekt Kreativna telesa v gibanju zasnovan kot skupek različnih in drugačnih si posameznikov in mentorjev, kjer vsak sodeluje s svojim specifičnim umetniškim izrazom, lahko rečemo da je predstava Kreativna telesa, gibanje, v živo - ranljiva predstava projekt, ki se razgalja kot pokrajina različnih si križišč, kjer namesto šiviljske niti stoji lepilni trak, in kjer se s pomočjo ritmičnih nastavkov, narekovanja in merjenja časa, posameznik potopi v brezčasno pokrajino. Varno okolje, kjer je ležeča orientacija predvsem vodoravna, pa ni namenjeno zgolj ključnim in v projekt vpletenim posameznikom, temeveč slehernemu obiskovalcu, ki se znajde v ranljivih situacijah.

Zasedba

Scenografija: Dea Beatovikj (Severna Makedonija), Suzana Čolić (Hrvaška), Qëndresë Deda (Kosovo), Mahtab Singh (Indija), Anila Spahiu (Kosovo), Edin Suljić (Bosna in Hercegovina)
Kostumografija: Alevtina Ainutdinova (Rusija), Sabina Huskić (Slovenija), Tringa Latifi Buçinca (Kosovo), Anila Spahiu (Kosovo), Erika Urueña (Kolumbija)
Glasba: Can Olguner (Turčija), Marta Plasencia (Španija), Oleksandr Plotnikov (Ukrajina)

Mentor glasbe: Elvis Homan
Mentor koreografije: Matej Kejžar
Mentorica kostumografije: Barbara Stupica
Mentor scenografije: Atej Tutta
Producent: Žiga Predan
Koordinatorka: Zana Oručević Mehulj
Asistentka koordinatorke: Jasmina Klančar

Nastopajo: Alla Abramova (Ukrajina), Tina Benko (Slovenija), Larissa Braatz (Slovenija), Ayla Heier (Nizozemska), Alina Kovalova (Ukrajina), Marja Kovanda (Slovenija), Ema Križič (Slovenija), Dijana Pavljašević (Hrvaška), Anna Pogačnik (Rusija), Jelena Racić (Srbija), Neja Rakušček (Slovenija), Yelyzaveta Elis Sorokina (Ukrajina), Ana Vrhovnik (Slovenija), Juan Zuleta (Kolumbija)


Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/kreativna-telesa-gibanje-v-zivo-ranljiva-predstava