Sad Sam Revisited

Produkcija: Matija Ferlin, SNDO Amsterdam
Avtor: Matija Ferlin
Režija: Matija Ferlin


Foto: Santiago Sepulveda

Ferlinov prvi avtorski solo Sad Sam Revisited, ki je močno zaznamoval srenjo sodobnega plesa na Hrvaškem in širše v regiji tudi slovenski prostor. 

This is the fortune of manhood.
Images and image.
Burning the calm fever of love.
I press the button.
He feels.
Fainting upon the obstacle of touching.
Nothing I care remains.
He took the silence.
I took the devotion of a staring fantasy.
I’ve made a comedy of becoming a man next to an animal.

To je sreča moškosti.
Slike in podoba.
Goreča mirna vročica ljubezni.
Pritisnem na gumb.
On čuti.
Omedlevica ob oviri dotika.
Nič, kar mi je mar, ne ostane.
Vzel si je tišino.
Vzel sem vdanost strmeči fantaziji.
Naredil sem komedijo iz tega, da sem postal človek ob živali.

Nismo niti popolnoma avtonomni niti popolnoma podrejeni zunanjemu svetu. Ambivalentnost tega razmerja velja tudi za našo željo po drugem, po njegovi drugačnosti, po lastnem Drugem. Telesni dogodek poteka v gledališki samopotopitvi in sproščanju čustev, opuščanju vse teatralnosti in spektakularnih presežkov, v speljevanju gledalca v stanje performerja, stanje predstave, stanje »igranja«. Vprašanje, ki ga postavlja predstava Matije Ferlina, je povezano z interpretacijo telesa: kako se izogniti njegovi determiniranosti, hkrati pa sprejeti neposrednost njegovega delovanja ter retorične parametre njegovih metaforičnih in metonimičnih razmerij. Gre za uporabo različnih opazovalnih strategij, igro nevidnega in izpostavljenega, nadrejenega in slabšega, užitka in bolečine, želje in odsotnosti, strategij, močnih performativov, na katere vabi Matija Ferlin s Sad Sam Revisited. odkriti in raziskati.

Ferlinov prvi avtorski solo Sad Sam Revisited sega v zaključno obdobje njegovega študija v Amsterdamu. Čeprav je bil v Sloveniji v skoraj dvajsetih letih izveden zgolj dvakrat, sta izvedbi sprožili številne odmevne kritiške (in teoretske) odzive. Marina Gržinić denimo zapiše, da je predstava »skorajda ontologija plesa«, Ferlin pa »čisti terorist (deleuzovskega tipa), ki se je odločil, da izloči preveliko število vrnitev vsega v gledališču sodobnega plesa, pri čemer se odloči za razliko v njeni najčistejši obliki, ki je življenje«. Sad Sam Revisited z nepričakovano zrelostjo povzame postopke sodobnega gledališča in plesa, drzno se poda v zahtevna performativna ne-dejanja trajanja, vztrajanja v formiranju stanja, a vendar ne omahuje pri prekinitvah pripovedi. Paleta Ferlinovega uprizoritvenega korpusa v Sad Sam Revisited že vključuje prepoznavne nize fizičnih postopkov, pa tudi vešče prehajanje med humornim in trpkim, ki se v polju sodobnega plesa (in gledališča) performativno poigrava s poetičnimi fragmenti Kataline Mella.

Zasedba

Besedilo: Katalina Mella
Glasba: Ivo Bol

Nastopa: Matija Ferlin


Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/sad-sam-revisited