Predavanje.
Pred padcem padca ni bilo. Epizoda 02: površine. Pogled na instalacijo Identiteta je negotovost, Künstlerhaus Buchsenhausen, 2020. Foto: Arhiv umetnice
Jasmina Tumbas v svoji knjigi »I Am Jugoslovenka!« Feminist Performance Politics During & After Yugoslav Socialism (»Jugoslovanka sem!« Feministične performativne politike med in po jugoslovanskem socializmu, 2022) razpravlja o konceptu »Jugoslovanke« kot radikalnem utelešenju protifašistične, transnacionalne in feministične zapuščine socialistične Jugoslavije in njenega razpada v etničnih vojnah v 90. letih 20. stoletja. V svoji analizi širokega nabora performativnih akcij v umetnosti in kulturi, ki zajemajo performans, konceptualno umetnost, video, film, popularno glasbo in lezbični aktivizem, obravnava nasledstvo kvirovsko-feminističnega umetniškega in političnega odpora Jugoslovank na področju (nekdanje) Jugoslavije.
V svojem predavanju se bo osredotočila na fotografijo Šejle Kamerić Bosansko dekle (2003) in obe epizodi videoinstalacije Anne Dasović Pred padcem padca ni bilo: surovo gradivo (2019) in površine (2020). Umetniški deli sta z različnih vidikov razburkali reprezentacije etničnega »Drugega«, izoblikovane v mednarodni skupnosti med vojno v Bosni in Hercegovini (1992–1995); Jasmina Tumbas ju bo obravnavala z vidika feministične umetnosti in upora na (po)jugoslovanskem obrobju Evrope.
Ob 17.00 bo sledil pogovor (v angleščini) s Šejlo Kamerić in Anno Dasović. Povezovala ga bo Jovana Mihajlović Trbovc.
Sodelujoče umetnice:
Jasmina Tumbas
Šejla Kamerić
Anna Dasović
Jovana Mihajlović Trbovc
Vir: http://veza.sigledal.org/dogodek/feministicni-odpor-s-poljugoslovanskega-obrobja-sprevracanje-reprezentacij-etnicnega-drugega-v-evropi-e