Zala Norčič, 1. 12. 2017

Zala Norčič bere sodobno slovensko dramo

Študentka primerjalne književnosti na Filozofski fakulteti Zala Norčič je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejela iz rok Eveline Pavlovskaje. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Manifest človeštva Mateja Pollicka.
:
:

Zala Norčič / Foto: Osebni arhiv

Hvala Evelini Pavlovskaji za predano štafeto in s tem možnost sodelovanja pri projektu.

Ker sem kot študentka primerjalne književnosti že prebrala precej sodobne slovenske dramatike, sem iskala nekaj, česar še nisem poznala.

Po lepem številu prebranih tekstov sem se nazadnje odločila za dramo Mateja Pollicka z naslovom Manifest človeštva.

Gre za krajšo moderno dramo, razdeljeno na sedem dejanj. Tekst je dialog med Pripovedovalcem in Vrhovnim razsodnikom, ki komentirata stanje družbe in posameznikov, izgubljenih v njej. Ostali igralci v drami so zgolj nemi liki, ki v ozadju z mimiko orisujejo situacijo, v katero jih postavlja Pripovedovalec.

Glavna tema teksta je absurdnost današnjega sveta, izgubljenost majhnega človeka, razpetega med sistem, družbo in individualnost. Smo nemi opazovalci neskončnega razvrednotenja človeštva – sanje smo izgubili, misli nam uhajajo in jih zato kupujemo na razprodajah, smisel življenja pa projiciramo na nepomembne detajle. Tekst se skozi fragmentarne dialoge sprašuje o bistvu človečnosti in obstoju duše v materializiranem svetu, o iluziji svobode, o iskanju sreče v prostoru, omejenim z družbenimi pravili, rutino, ki nas duši, ter s spletkami usode. Stanje, v katerem smo se znašli – tako družba kot otopeli posamezniki, ki jo sestavljajo – pa lahko vodi le v (samo)uničenje. Ali je smrt res edini izhod?

Za naslednje priporočilo nominiram mojo sestro Lizo Jutro Norčič, nadebudno mlado režiserko in veliko ljubiteljico gledališča.

Povezava: Matej Pollick: Manifest človeštva

Matej Pollick, Manifest človeštva

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Evelina Pavlovskaja, 24. 11. 2017
Evelina Pavlovskaja bere sodobno slovensko dramo
Daniel Day Škufca, 10. 11. 2017
Daniel Day Škufca bere sodobno slovensko dramo
Danuša Škapin, 17. 11. 2017
Danuša Škapin bere sodobno slovensko dramo
Katarina Klančnik Kocutar, 1. 12. 2017
Katarina Klančnik Kocutar bere sodobno slovensko dramo
Daša Doberšek, 1. 12. 2017
Daša Doberšek bere sodobno slovensko dramo
Lena Hribar, 17. 11. 2017
Lena Hribar bere sodobno slovensko dramo
Lara Pižent, 17. 11. 2017
Lara Pižent bere sodobno slovensko dramo
Ana Dolinar Horvat, 24. 11. 2017
Ana Dolinar Horvat bere sodobno slovensko dramo
Eva Kokalj, 24. 11. 2017
Eva Kokalj bere sodobno slovensko dramo
Aja Kobe, 24. 11. 2017
Aja Kobe bere sodobno slovensko dramo
Metka Damjan, 8. 12. 2017
Metka Damjan bere sodobno slovensko dramo
Iva Krajnc Bagola, 8. 12. 2017
Iva Krajnc Bagola bere sodobno slovensko dramo
Tanja Lužar, 15. 12. 2017
Tanja Lužar bere sodobno slovensko dramo
Manca G. Renko, 15. 12. 2017
Manca G. Renko bere sodobno slovensko dramo
Katja Perat, 22. 12. 2017
Katja Perat bere sodobno slovensko dramo
Nika Bezeljak, 22. 12. 2017
Nika Bezeljak bere sodobno slovensko dramo
Nadina Štefančič, 5. 1. 2018
Nadina Štefančič bere sodobno slovensko dramo
Rok Bozovičar, 12. 1. 2018
Rok Bozovičar bere sodobno slovensko dramo