STA, 1. 3. 2019

Z mladostno energijo zaznamovani Tartuffe premierno v MGL

V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bo drevi premiera Molierovega Tartuffa ali Sleparja v režiji Tina Grabnarja, ki se je z mlado ekipo spopadel s to gledališko klasiko. Kot je dejal režiser, so skušali pri uprizoritvi like dobro razumeti, sam tekst pa so osvobodili "klasicističnega balasta". Tartuffa igra Matej Puc, Orgona pa Jure Henigman.
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani

V ospredju zgodbe sta prevarant Tartuffe in zaslepljeni glavar družine Orgon, ki Tartuffa sprejme pod svojo streho in ga namerava poročiti s svojo edinko. Družina se mu pri tem upre, zato Orgon od doma odžene sina in vse premoženje prepiše Tartuffu. Na koncu družini končno uspe Orgonu odpreti oči, kralj pa zadnji hip odredi aretacijo prevaranta, ki tako v želji po moči in oblasti pokoplje samega sebe.

Grabnar je na sredini novinarski konferenci dejal, da je besedilo po svoje tragikomično v tem, da se glede vsebin in tematik, ki jih obravnava, v 350 letih od njegovega nastanka v družbi ni nič spremenilo. To je bila osnovna misel, ki je mlado ekipo vodila, hkrati pa so se spraševali, katere so tiste vrednote, za katere se je danes vredno boriti.

"Na eni stani imamo materialnost, posest, na drugi družinske vezi, ob tem pa še kopico drugih tem. Ena od osrednjih je zagotovo analiza sleparstva in skozi Tartuffa v podobi fenomenalnega Mateja Puca v bistvu razčlenjujemo strategije, kako obrača sočloveka," je dejal režiser. Prav tako se denimo dotaknejo vloge moškega v družini, emancipacije žensk skozi močne ženske vloge v tekstu, pa tudi razmerij med pripadniki različnih generacij in seveda vprašanja kazni za goljufe, če te sploh so.

Grabnar je k sodelovanju med drugimi povabil svojo večkratno sodelavko, dramaturginjo Brino Klampfer ter scenografa Doriana Šilca Petka. Dramaturginja je dejala, da so ob ustvarjanju med drugim razmišljali tudi o tem, koga bi danes povabili v svojo hišo, tako kot je Orgon Tartuffa. Po njihovem mnenju to danes ne bi bil človek, temveč neka ideologija, ki ji posameznik lahko nasede. In kdaj se zavemo škodljivosti ideologije? Tedaj, ko se posameznik z njene strani čuti zaničevanega, podobno kot se to zgodi Orgonu, je pojasnila.

Kostume za predstavo je zasnovala Sara Smrajc Žnidarič, avtor glasbe je Mitja Vrhovnik Smrekar, oblikovalec zvoka pa Sašo Dragaš. Poleg Puca in Henigmana v Tartuffu igrajo še Jana Zupančič, Bernarda Oman, Lena Hribar, Jernej Gašperin, Mojca Funkl in Matej Zemljič kot gost.

Tartuffe, MGL