STA, 8. 3. 2018

V SNG Opera in balet Ljubljana drevi premiera Glassove opere Lepotica in zver

V SNG Opera in balet Ljubljana bo drevi premiera opere Lepotica in zver ameriškega skladatelja Philipa Glassa. Režijo opere, nastale po istoimenskem filmu Jeana Cocteauja, je prevzel koreograf in gledališki režiser Matjaž Farič. Glassova opera Lepotica in zver bo prva postavitev katerega od skladateljevih opernih del pri nas.
:
:
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu
Foto: SNG Opera in balet Ljubljana, Darja Štravs Tisu

S postavitvijo opere, prvič uprizorjene leta 1994 v Italiji, v ljubljanski operno-baletni hiši obeležujejo tudi skladateljev jubilej. Glass, ki je zgodnji predstavnik glasbenega minimalizma, je namreč lani dopolnil 80. let.

Farič, režiser in koreograf predstave, je na novinarski konferenci pred premiero poudaril, da je Glass pri pisanju opere uporabil postmodernistični postopek, zato je bil za njih velik izziv, kako slediti libretu in glasbi. Ker je glasba nastala po filmu, uporablja dramaturško logiko, ki jo označujejo hitra menjava prizorov, zelo razdrobljeni dialogi in včasih veliko stranskih replik. Predstavo zato zaznamuje zelo hiter tempo tako v uprizoritvenem kot glasbenem smislu.

Kot posebno odliko opere pa je izpostavil, da je Glass, tako kot si je zadal nalogo, vztrajal do konca, da je sledil dogajanju na filmu in da ni popuščal. To je mestoma pripeljalo tudi do tako zelo zgoščenega tempa, da je že ta sam po sebi postal uprizoritveno sredstvo.

Zgodba je po Faričevih besedah precej drugačna od tiste, ki smo je vajeni iz muzikala in risank, saj se veliko bolj približuje originalnemu mitu. Kot je povedal, si danes sami zgradimo zunanjo podobo po potrebi naše okolice in se za njo skrivamo, da lažje preživimo. V Glassovi operi in v njihovi zgodbi pa je lepotica zmožna videti čez to, kar je vidno na zunaj, s čimer reši sebe in zver. Poleg tega njena družina še zdaleč ni tako ljubeča, kot je to v Disneyevih produkcijah, ampak gre za globoko disfunkcionalno družino.

Vlogo Lepotice pojeta Elena Dobravec in Nuška Drašček Rojko k.g., vlogo Zveri oziroma Princa češki baritonist Filip Bandžak k.g. in Darko Vidic k.g. V vlogi Felicije se bodo predstavile Urška Kastelic k.g., Dunja Spruk in Štefica Stipančević k.g., v vlogi Adelajde Mirjam Kalin in Rebeka Radovan, vlogo očeta pa pojeta Juan Vasle in Robert Vrčon.

Glasbena vodja in dirigentka predstave je Živa Ploj Peršuh, scenograf predstave Marko Japelj, kostumograf Alan Hranitelj, oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak, dramaturginji Tatjana Ažman in Staša Bračič.

Povezani dogodki

Veronika Brvar, 8. 3. 2018
Popularni imidž na področju resne glasbe