STA, 27. 11. 2018

V MGL premiera realistične družinske drame Nejca Gazvode

V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bodo v četrtek, 29. 11. 2018, krstno uprizorili dramo Tih vdih, pod katero se kot avtor in režiser podpisuje Nejc Gazvoda.
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani
Foto: Peter Giodani

Direktorica in umetniška vodja MGL Barbara Hieng Samobor je predstavo označila kot igro o slovenski družini, katere člani se, kot je dodal Gazvoda, soočajo z izgubo in se učijo normalno komunicirati. Gazvoda je na novinarski konferenci pred premiero, ki bo na velikem odru MGL, dejal, da v gledališčih pogreša tovrstne, človeške tekste z na igralcih temelječih zgodbah. Po njegovem mnenju te odpirajo bolj pereča vprašanja od v misterij zavitih pripovedi. Vesel je bil čustvenega odziva občinstva na generalki, saj si želi tudi sicer iti v to smer - bolj kot razumski ga zanima čustveni oziroma intuitiven pogled na stvari. Dramo je označil za enega svojih najljubših projektov.

Po besedah dramaturginje Eve Mahkovic sta v drami, ki vsebuje najboljše kvalitete Gazvodovega pisanja, čustveno stanje in atmosfera izražena skozi dialoge, ki pa so malopomenski oziroma predstavljajo realistični govor. Tekst je čehovljanski, se je dramaturginja strinjala z Barbaro Hieng Samobor, vendar pa pripada sedanjosti - tukaj, zdaj, je poudarila. Družinska drama bo po njenem mnenju nagovorila zelo široko občinstvo različnih generacij.

Za kostume je poskrbel Andrej Vrhovnik, sceno pa je postavil Darjan Mihajlović Cerar, ki se je osredotočil na likovno, ambientalno sestavljanje, ob čemer upa, da mu je uspelo prikazati lep, domač in asociativen prostor. Scena je po režiserjevih besedah minimalistična, a dovršena.

Avtor glasbe Laren Polič Zdravič je povedal, da glasba v predstavi ne služi kot podlaga dogajanju, saj se emocije bolj izražajo prek monologov glavne protagonistke - "tamale", so pa z njo podprti okruški njenih spominov. Obenem glasba poskrbi tudi za prostor gledalcem oziroma za "tih vdih". Ima pa zadnji glasbeni komad pomembno vlogo, saj je neke vrste vrste generacijski statement, je povedal Polič Zdravič.

Liki v predstavi so po besedah Barbare Hieng Samobor enako živi kot igralci sami in omogočajo identifikacijo, če so je gledalci zmožni. Vlogo mame je prevzela Mirjam Korbar, ki je povedala, da se je v njeni notranjosti odvijal zelo čustven dialog med njeno igralsko in siceršnjo življenjsko vlogo mame.

Družino poleg omenjene mame in Tamale (Lara Wolf k.g.) sestavljajo še Marjan (Jure Henigman), Petra (Ajda Smrekar), Janez (Matej Puc) in Maja (Tjaša Železnik). Ajda Smrekar je povedala, da igra hčerko, ki ima sestro in brata, kot v realnem življenju, a se je kljub temu znašla v povsem drugačni družini ter ob tem poudarila, da realizma ni prav lahko uprizarjati. Henigman, ki je igro označil za enega "od top treh" projektov v svoji karieri, je dejal, da ima rad svoj lik, to je izrazila tudi študentka AGRFT Lara Wolf, ki jo je na akademiji za predstavo "zasnubila" Barbara Hieng Samobor.

Povezani dogodki

Deja Crnović, 29. 11. 2018
Enkrat ne bo ničesar več
Aljoša Harlamov, 29. 11. 2018
Umetnikov(i) družinski portret(i)
Eva Mahkovic, 29. 11. 2018
Če bi vedeli
7. 12. 2018
Tih vdih 2
7. 12. 2018
Tih vdih 1
7. 12. 2018
Tih vdih 3
7. 12. 2018
Tih vdih 4