STA, 17. 2. 2011

V MGL muzikal Dekameron z aktualizirano tematiko

V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bo v soboto, 19. februarja, premiera muzikala Dekameron po motivih istoimenskega dela Giovannija Boccaccia. Predstava je nastala v koprodukciji MGL in SNG Nova Gorica, ki si delita vse postavke, tudi zasedbeno, saj iz vsakega gledališča prihaja pet igralcev, je dejala direktorica MGL Barbara Hieng Samobor.
:
:

Foto Barbara Čeferin
Kot je na včerajšnji novinarski konferenci povedal direktor SNG Nova Gorica Jožko Čuk, je muzikal največji koprodukcijski projekt, v katerem je novogoriško gledališče kdajkoli sodelovalo. Projekt so izpeljali zelo hitro, saj so z delom začeli v začetku lanskega decembra.

Režiser predstave je Boris Kobal, ki so ga izbrali zaradi njegove gledališke razgledanosti, očarljivosti in navidezne lahkotnosti, predvsem pa zaradi njegovega popolnega "neposluha za vulgarno", je povedala Hieng Samoborjeva.

Kobala, za katerega je to prvi večji muzikal, je bilo sprva strah besedila, ki se ga spominja iz italijanske osnovne šole. Pozneje ga je navdihnila predvsem vzporednica med nastopajočimi v Dekameronu in današnjimi mladimi, ki se znajdejo v starem zaprašenem gledališču. Predstava ima sicer, kot je prepričan Kobal, vse elemente dobre satire - politiko, spolnost, religijo in smrt.

Umetniška vodja novogoriškega gledališča Ira Ratej, ki ima v muzikalu dvojno vlogo, je avtorica libreta in dramaturginja, je dejala, da se je besedila lotila "z neskončno ponižnostjo", saj je iz 100. veličastnih Boccacciovih novel naredila izbor desetih ter jih priredila za današnji čas. Vzporednice med katastrofami zgodnje renesanse, v katerega je Dekameron izvirno postavljen, je potegnila z današnjo medijsko paniko pandemske gripe. Tudi sicer se Ratejevi zdi, da je takratni čas z močno cerkveno oblastjo v mnogočem zelo soroden današnjemu "času petih globalnih novic na dan, ki vsiljujejo medijsko skonstruirano realnost".

Za drugo izhodišče muzikala si je Ratejeva izbrala komunikacijo, ki danes po njenih besedah ni več neposredna, saj imajo njeni virtualni posredniki večjo vlogo kot sogovornik v istem prostoru. V predstavo je vključila prav neposredno komunikacijo, s katero se morajo mladi soočiti, ko se v begu pred gripo znajdejo v starem gledališču, kjer vse virtualne povezave odpovedo. Tu začnejo uprizarjati gledališče. Gre za "igro v igri", je pojasnila.

Songe za predstavo je napisal Matej Krajnc. Poskušal je ustvariti songe, ki bi hkrati delovali v duhu Dekamerona in bili blizu današnjemu človeku. Avtor glasbe je Milko Lazar, ki si je za žanr izbral "šlagerje" oziroma "evergreene". Želel je ustvariti glasbo, ki bo poslušalcem zvenela znano. Sedemčlanski orkester, ki je sicer zakrit, dela izvaja v živo, je še povedal skladatelj.

Igralci v muzikalu so Ana Dolinar Horvat, Anja Drnovšek v alternaciji s Sašo Pavlin Stošić, Ana Facchini, Gregor Gruden, Arna Hadžialjević, Peter Harl, Gorazd Jakomini, Karin Komljanec v alternaciji s Sašo Pavlin Stošić, Tanja Ribič in Marjuta Slamič. Scenografija je delo Mihe Knifica, kostumografija Lea Kulaša, koreografka je Jana Menger, korepetitor Joži Šalej. Lektorica je bila Maja Cerar.