Maska, 16. 2. 2010

Splet okoliščin

Splet okoliščin je vez med glasom in gibom, neslišnim in neartikuliranim, telesom in prostorom.
:
:

foto Maud Evrard

Irena Tomažin in  Josephine Evrard (v bogati umetniški karieri je, med drugim, sodelovala tudi z Meg Stuart) tketa igro razdvojevanja, cepljenja, poenotenja, podvojevanja, igro med dvojnikom in razdvojenim, med eno samo persono in njeno senco – senco izrisevanja. Ali sled spomina odkriva tisto, kar se ni zgodilo ali išče ostanke tistega, kar se je zgodilo? Je refleksija enega, ki govori in se (ne) sliši, ki gleda in se (ne) vidi. Igra monologa slepe pege in šuma, neslišne besede in neartikuliranega glasu, poenotenega telesa in dvojne sence.

Avtorici o predstavi:
Ne vem, kako sem se znašel tukaj.
Vidim spojeno telo. Materijo ki nima mej. Površino brez omejitev. Ne vidim meja in vse je belo. Zdaj sem jaz na vrsti, da sem na oni strani in jutri se zamenjava. Videl te bom, kot se vidim stati sedaj. Kako daleč je dovolj daleč, da si nisva preblizu?
Razpolovim se. Da sem v dvoje…sam s seboj. Podvojim se v enem…razdelim…med telo in telo. Razgubil se bom v tem telesu. In v onem tudi. Iz tega belega, prosojnega prostora se nekaj izrisuje. Ne prepoznam se.
Konstantna razvidnost. V kateri ne slišiva več in ne vidiva več. Je del v meni, ki je enak drugemu. Sem dva enaka dela samega sebe. Identičen sem sam s seboj. Sem izmišljena persona…samo nekdo, ki je nekdo drug, skozi katerega prehajam. Tam se srečam v razreševanju in vzpostavljanju mej. Kako blizu je zadosti blizu, da sva skupaj? Mesto meje brez razmejitve.
Joséphine Evrard in Irena Tomažin

Joséphine Evrard se je rodila leta 1974 v Franciji. Od leta 1997 živi v Berlinu. Je scenska umetnica, plesalka in koreografinja, ki tudi uči in trenira. Njene lastne stvaritve so naprej temeljile na solih, kot so »La matière de l‘absent« (1994), »sept petites mémoires« in »Not to be reproduced«. Od leta 1998 ustvarja različne projekte z Andreasom Müllerjem (npr. »Der Schwamm« (2003)). Kot performerka je sodelovala v delih Meg Stuart (Alibi, Disfigure Study, Visitors Only in nedavnem Massnahme/Mauser), Ami Garmon in Angele Guerreiro. Sodelovala je v raziskovalnem projektu Benoita Lachambra »100  Rencontres«, kot ko-koreografinja pa z Martinom Nachbarjem v »Verdeckte Ermittlung«.  Večkrat je sodelovala v improvizatorskih projektih. Dve leti uči, trenira in poje z gledališko skupino »Kalibani/Ramba Zamba«. Leta 2004 se je vrnila k svojemu študiju glasu, tudi tako, da se je učila pri Davidu Mossu, v Roy Hart Theatre, pri Jonathanu Hartu, Walli Höflinger in Christiane Hommelsheim. Njeno raziskovanje preučuje glasovno telo, pri čemer išče načine, kako ojačati teksture glasov. Leta 2009 je dobila raziskovalno štipendijo za plesalce, ki jo podeljuje berlinski senat (Einzelstipendium Tanz).
Joséphine je začela novo sodelovanje z Ireno Tomažin, ki bo premierno predstavljeno leta 2010 v Ljubljani.

Irena Tomažin je koreografinja, plesalka, igralka, ustvarjalka performansov,pedagoginja in diplomantka filozofije na ljubljanski Filozofski fakulteti. Izobraževala se je tudi na Seminarju sodobnih scenski umetnosti in v Studiu za sodobni ples Intakt, kjer je delala s številnimi priznanimi slovenskimi in tujimi umetniki (Tanja Skok, Ellena de Vega, Mihael Ruegg, Eča Dvornik, Matej Kejžar, Grant McDaniel…) in ustvarila krajše plesne predstave: Korzet (1999), Transeverse(1999), Superman(1999).  Sodelovala je  s Plesnim Teatrom Ljubljana,Ann Papoulis, Matejem Kejžarjem, Magdo Reiter, Valentino Čabro, Gregorjem Luštkom, Malo Kline, Majo Delak, Kaye Mikami, Baro Kolenc, Dušanom Teropšičem, Draganom Živadinovim in Janezom Janšo. Njena avtoska dela so solo Hitchickove metamorfoze (2001),
Kaprica (2005), (S)pozaba kaprice  (2006), Kot kaplja dežja v usta molka (2008) in Ptih! s Hanno Preus (2009), slednje štiri predstave so nastale v produkciji Maske.Za predstavi  Kaprica in (S)pozaba kaprice je prejela nagrado Zlata ptica za leto 2006.

Avtorici, izvajalki in prevajalki: Joséphine Evrard in Irena Tomažin
Oblikovanje luči in scenografije: Jaka Šimenc
Umetniško svetovanje: Christiane Hommelsheim
Oblikovanje zvoka: Sašo Kalan
Fotografije: Maud Evrard in Nada Žgank
Oblikovanje: Ajdin Bašić
Izvršna producentka: Tina Dobnik
Koprodukcija: Cankarjev dom

• Kdaj: 24. februarja 2010, ob 20.00 uri (premiera)
• Kje: Cankarjev dom, dvorana Duše Počkaj

Fotogalerija