Rok Bozovičar, 12. 1. 2018

Rok Bozovičar bere sodobno slovensko dramo

Gledališki kritik Rok Bozovičar je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejel iz rok Nadine Štefančič. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Diracova enačba mrtvoživke v Rasputinovi riti Simona Smoleta.
:
:

Rok Bozovičar / Foto: Osebni arhiv

Igra nominacij? Ok. Zanimivo. Izbrati besedilo, ki bi ga priporočil, je bilo kar enostavno, precej bolj zagatno pa je bilo nominirati nekoga, ki še ni prišel na vrsto oz. za kogar bi bil prepričan, da bo izbrskal kakšno žlahtno plesen. In da ne bo najbolj zanimivo to, kdo koga nominira in koga (iz)bere. Krogi in mreže se hitro izčrpajo, ostalo je stvar stila argumentacije.

Zato svojega izbora ne bi utemeljeval s hlinjeno prevzetostjo nad globino razumevanja in obdelavo teme, s stilističnimi bravurami, z igranjem z normami dramskega pisanja itd. Naj na kratko pojasnim zgolj lahkotnost izbora Diracove enačbe mrtvoživke v Rasputinovi riti Simona Smoleta.

Ker že ime nekaj velja, kajne?! (Smole! A ne bi za foro napisal Antigone? Da bo treba diferencirati med Smoletovo in Smoletovo.)

Ima hudo zavajajoč podnaslov, ki sem ga ob prvem branju gladko spregledal: "radijska igra o strategiji boja proti pošastim z vsaj enim gobcem v kozmosu plesa". (#beef #ples)
V igri je lik Vladimirja Iliča tudi lik Neznanca.
In ker le "prdec" lahko tako vzburka "neorganizirano in nesmiselno brbotanje tišine", kot Smoletov tekst zareže v bonaco dramske pisave (pri čemer je Smoletu še bližja prozna/pripovedna flatulenca).

Nadina, srečn'ga pa zdrav'ga!
Takisto Andrej Tomažin, za katerega ne dvomim, da se bo zadatku iskreno posvetil.

Povezava: Simon Smole: Diracova enačba mrtvoživke v Rasputinovi riti

Simon Smole, Diracova enačba mrtvoživke v Rasputinovi riti

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Nika Bezeljak, 22. 12. 2017
Nika Bezeljak bere sodobno slovensko dramo
Nadina Štefančič, 5. 1. 2018
Nadina Štefančič bere sodobno slovensko dramo
Zala Norčič, 1. 12. 2017
Zala Norčič bere sodobno slovensko dramo
Katja Perat, 22. 12. 2017
Katja Perat bere sodobno slovensko dramo
Daša Doberšek, 1. 12. 2017
Daša Doberšek bere sodobno slovensko dramo
Iva Krajnc Bagola, 8. 12. 2017
Iva Krajnc Bagola bere sodobno slovensko dramo
Metka Damjan, 8. 12. 2017
Metka Damjan bere sodobno slovensko dramo
Katarina Klančnik Kocutar, 1. 12. 2017
Katarina Klančnik Kocutar bere sodobno slovensko dramo
Ana Dolinar Horvat, 24. 11. 2017
Ana Dolinar Horvat bere sodobno slovensko dramo
Manca G. Renko, 15. 12. 2017
Manca G. Renko bere sodobno slovensko dramo
Tanja Lužar, 15. 12. 2017
Tanja Lužar bere sodobno slovensko dramo
Andrej Tomažin, 19. 1. 2018
Andrej Tomažin bere sodobno slovensko dramo
Robert Bobnič, 2. 2. 2018
Robert Bobnič bere sodobno slovensko dramo
Simon Smole, 26. 1. 2018
Simon Smole bere sodobno slovensko dramo
Muanis Sinanović, 9. 2. 2018
Muanis Sinanović bere sodobno slovensko dramo
Alma R. Selimović, 16. 2. 2018
Alma R. Selimović bere sodobno slovensko dramo
Jan Krmelj, 16. 2. 2018
Jan Krmelj bere sodobno slovensko dramo
Nataša Živković, 23. 2. 2018
Nataša Živković bere sodobno slovensko dramo
Martin Pečan, 23. 2. 2018
Martin Pečan bere sodobno slovensko dramo