Maska, 12. 5. 2009

"PTIH!" IN MASKA OSVAJATA JAPONSKO‏

Umetniško delo je avtorici in izvajalki Ireno Tomažin ( koreografinja, plesalka, igralka, ustvarjalka performansov ter dobitnica nagrade Zlata ptica za leto 2006 ) in Hanno Preuss ( režiserka zvoka / zvočna kreatorka ) prepeljalo do točke, v kateri je soočenje z še neosvojenimi kulturami, umetniška nuja znotraj osebnega razvoja in kreativnega procesa.
:
:

Nenadna radodarna odprtost japonskega prostora obeta širšo kulturno izmenjavo v prihodnosti. Poleg povabila v gledališči, kjer bosta nastopali trikrat, 15. in 16. maja v ateljeju GEKKEN ( N.P.O.GEKKEN ), Kyoto ter 30. maja v RAFT-u 1-4-4-1F, Nakano, Tokyo, bosta vodili delavnici za japonske umetnike, ki bosta 28. in 29. maja, Tokyo. Spremljajoči producentki Tini Dobnik bo omogočeno spoznavanje njihovega načina dela produkcije in navezovanje novih stikov, s katerimi bi se lahko v prihodnosti povezali v skupno sodelovanje.

Projekt »Ptih!« je razvit z  namenom razkrivanja in prestrukturiranja raznovrstnih povezav. Avtorici v svojem delu iščeta stik s sublimnim, z imanentno vgrajenimi vzorci, ki so nam večinoma neprepoznavni. Podoba prostora prinaša zgolj informacijo; zvok in gib pa predstavljata emocijo in strast. Skozi to emocijo in strast  je moč priti do razumevanja korenin različnih načinov nastajanja perspektiv in zavesti. Preplet in soočenje dveh svetov, dveh kultur, bo povzročilo znotraj le teh premike, ki naj bi bili prinašalci novih spojin.

Maska Ljubljana kot produkcijski novum v letu 2009 uvaja umetniško raziskavo. S tem želi spodbuditi ustvarjalce h analitičnemu in raziskovalnemu pristopu ustvarjanja, ki ga tudi sicer goji. Projekt je zastavljen tako, da bo šele skozi raziskavo opredelil format, v katerem bo predstavljen občinstvu. Maska Ljubljana s tem produkcijskim pristopom vlaga v ustarjalce, s katerimi v prihodnosti načrtuje sodelovanje, obenem pa v skupnost scenskih umetnosti prinaša nov pristop ustvarjanja in produciranja, ki se upira nenehnim diktatom trga in rutinskemu načinu produkcije.

 

 

 

Maska, Irena Tomažin