STA, 6. 6. 2016

Prešernovo gledališče tudi v novo sezono s koprodukcijami in družbenokritično držo

Prešernovo gledališče Kranj bo v naslednji sezoni pripravilo pet uprizoritev, med katerimi so kar štiri koprodukcije. Gledališče bo tudi v novi sezoni ostalo zvesto družbenokritičnim predstavam. Obljubljajo provokativne uprizoritve, aktualne tudi na drugih evropskih odrih.
:
:
Marinka Poštrak in Mirjam Drnovšček / Foto: Tania Mendillo
Marinka Poštrak / Foto: Tania Mendillo
Mirjam Drnovšček / Foto: Tania Mendillo
Foto: Boris B. Voglar

Kot je na današnji novinarski konferenci v Kranju povedala vodja umetniškega oddelka Prešernovega gledališča Marinka Poštrak, bodo uprizorili za današnji čas relevantne teme in dramska besedila. Gledališče ima namreč možnost in dolžnost, da opozarja na družbene anomalije, širi obzorja duha in ruši meje v naših glavah, med nami in okoli nas.

Hkrati bodo porušili meje med slovenskimi gledališči, saj bo tokratna sezona v znamenju koprodukcij. Zaradi zahtevnosti produkcij bo kranjsko gledališče sodelovalo s SNG Nova Gorica, SLG Celje, ŠKUC gledališčem Ljubljana in Mestnim gledališčem Ptuj. Le tako bo ob omejenih finančnih sredstvih lahko uresničilo začrtan program.

Novo sezono bo v Kranju 17. septembra odprla komedija o lovu na dediščino Branislava Nušića Žalujoči ostali v koprodukciji s celjskim gledališčem in v sodelovanju s srbskim režiserjem Igorjem Vukom Torbico. S predstavo bodo izrisali v komedijsko formo odet kritičen prikaz slovenske družbe in družine.

Kranjski gledališčniki skupaj z novogoriškimi že študirajo tudi Podsvet avtorice Jennifer Haley, ki izpostavlja enega najbolj žgočih problemov sodobne civilizacije, pedofilijo v virtualnem svetu. Podsvet, ki ga režira Dušan Jovanović, je hkrati psihološka srhljivka o temnih plateh človekove narave in klasična kriminalka o podzemlju virtualnega sveta.

V koprodukciji s ŠKUC gledališčem bo pod režisersko taktirko Alena Jelena slovensko praizvedbo dočakala intimna drama o jezi, obupu in nemoči ob grožnji nacizma Helverjeva noč poljskega pisatelja Ingmarja Villqista. Za uprizoritev sta se gledališči odločili, ker je tematika zaradi porajajoče se grožnje nacizma in sovražnosti do drugačnih ponovno aktualna.

Kranjsko gledališče bo uprizorilo tudi nadrealistično in tragikomično igro o brezizhodnosti današnje mlade generacije Dol sodobnega italijanskega avtorja Spira Scimoneja. Družbenokritično besedilo, ki ga bo na oder postavil Marko Sosič, je krik proti gnilobi družbe in proti odnosom, ki ponižujejo človekovo dostojanstvo in svobodo.

Za zaključek sezone bodo kranjski gledališčniki v sodelovanju s ptujskimi uprizorili še Stenico Vladmirja Vladimiroviča Majakovskega. Gre za satirično-groteskno komedijo na račun malomeščanstva in birokracije, režiral pa jo bo večkrat nagrajeni režiser Jernej Lorenci.

Kot pojasnjuje Poštrak, bo rdeča nit vseh predstav zloraba v različnih oblikah, od politične in družbene do spolne zlorabe. Ob tem je poudarila, da se kranjsko gledališče loteva tekstov, ki so v tem trenutku najbolj provokativni. Tako Prešernovo gledališče ob prepoznavni družbenokritični drži in razbijanju tabujev sledi tudi sodobni evropski odrski produkciji.

Direktorica Prešernovega gledališča Kranj Mirjam Drnovšček je poudarila, da kljub finančnim stiskam gledališče ne bo podleglo komercializaciji. "Gledališče mora ostati prostor družbene kritike, prostor duha, ki se ga vedno bolj izrinja iz vseh področij javnega življenja, in prostor emocij, ki se ga tudi vedno bolj potiska v ozadje," se strinjata snovalki kranjskega repertoarja.