Iza Strehar, 23. 10. 2013

Od kje izvira potreba po umetnosti?

Kako lahko umetniško delo, ki je samo po sebi dokončano, torej končno, ponazarja in skuša razumeti življenje, ki se ves čas spreminja in za katerega lahko z gotovostjo rečemo zgolj, da je nezaključeno?
:
:

Foto: Arhiv Festival Borštnikovo srečanje

Zato, ker je ključna umetnikova naloga, da omogoči gledalcu/poslušalcu/gledalcu, s pomočjo umetniškega dela, torej končnega dela, začutiti neskončnost življenja in »neštetost« možnosti.

Potreba po čutenju neskončnosti izhaja že od kar človek obstaja. Včasih mnogo bolj kot danes, so ljudje verjeli, da lahko pridejo v stik z neskončnostjo s pomočjo člena, ki ga je danes že skoraj sporno imenovati Bog, Alah ali Brahma. Kvantna fizika nam obljublja dokaz kar dvanajstih različnih dimenzij v našem vesolju.

Vendar večina nas je za vero preveč ciničnih, za kvantno fiziko pa preneumnih in zato iščemo neskončnost in nedeterminiranost v umetnosti. Kajti navzlic pogostim obrambnim mehanizmom kot sta apatija in sarkazem, človeško bitje mora in hoče verjeti, upati ter sanjati. In v tem ni ničesar patetičnega.

***

Bilten - informator Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, študentke mariborske Filozofske fakultete in sodelavci portala SiGledal.

Povezave:

FBS

Povezani dogodki

Sandi Jesenik, 26. 10. 2013
Preživeti in živeti z odrsko umetnostjo
AB, 25. 10. 2013
Knjige na FBS: Tretji dan
Sara Korošec, 26. 10. 2013
Umetnost in izobraževanje
ŽŽ, 23. 10. 2013
Dnevniški zapis
Ana Lorger, 26. 10. 2013
Dnevnik
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Smo kot velika sadna solata.«
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Vsako leto sem videl nekaj izjemnega.«
Viktorija Aleksovska, 26. 10. 2013
Ali Madonna hodi v gledališče?
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Imate izjemno močno kulturo.«
Rok Andres, 19. 10. 2013
Zakaj Festival spričo teh časov?
Alenka Mrakovčić, 19. 10. 2013
Dvojina za tri pare in štiri plesalke
Nina Zupančič, 21. 10. 2013
V znamenju barv
Nina Zupančič, 21. 10. 2013
Also sprach Cage
KiM, 22. 10. 2013
Ko golota postane klasika
Sara Korošec, 22. 10. 2013
Kulturne migracije in centralizacija
Iza Strehar, 19. 5. 2017
Iza Strehar bere sodobno slovensko dramo
Iza Strehar, 25. 4. 2013
Potencial za rob
Iza Strehar, 22. 10. 2012
Nevihta - refleksija