Emanat, 16. 4. 2012

Nova premiera Matije Ferlina Sad Sam Lucky

Matija Ferlin, dobitnik Nagrade hrvaškega gledališča za najboljšo koreografsko stvaritev in za najboljšo predstavo v celoti v letu 2010, pripravlja novo premiero. V svoji mednarodni karieri je sodeloval s Sasho Waltz in drugimi pomembnimi avtorji sodobnih uprizoritvenih umetnosti in je trenutno eden najzanimivejših hrvaških koreografov. Prestižni newyorški časopis V Magazine ga je v letu 2011 proglasil za obetavno avtorsko ime.
:
:

Oblikovanje: Maurizio Ferlin

Nova predstava SAD SAM LUCKY je del avtorskega cikla SAD SAM, serije solo predstav, s katerimi Marija Ferlin osvaja pozornost tako kritike kot občinstva s smelimi umetniško-avtorskimi izbirami, ki zaobidejo modne trende in pričakovanja.

Predstava SAD SAM LUCKY nadaljuje konceptualno razmišljanje vzpostavljeno v predhodnih dveh predstavah serije SAD SAM, vendar se tokrat Ferlin ne obrača k svoji osebnosti in lastni problematiki. Ferlin v novi predstavi jemlje zunanji lik kot inspiracijo, iz katere črpa in generira materiale. Poezija in življenje slovenskega pesnika Srečka Kosovela so izhodišča za raziskovalni proces, s katerim je Matija Ferlin začel delo na projektu. Fizična aktualizacija življenja in dela Srečka Kosovela predstavlja izziv: politično kritičen, a vseeno dovolj abstrakten in čustven, da lahko Ferlin v svojem konceptu, deklaraciji bivanja na sceni, na edinstven način predstavi kompleksnost in brezčasnost (ali morda celo vsečasnost) poezije tega slovenskega avtorja.

Kosovelova melanholična in izpovedna poezija, ki je nastala v surovih atmosferah slovenskega Krasa in v času eksistencialne krize kot posledice prve svetovne vojne, je naredila premik iz impresionizem, simbolizem in ekspresionizem do konstruktivizma ter skoraj fizično napadla jezik v iskanju idealne forme, takšne, ki bi bila več kot poezija sama. Z odnosom med močjo stiha, materialnostjo govora, vzdržljivostjo giba in refleksivnostjo prostora Matija Ferlin ustvarja kontinuirano, poudarjeno fizično koreografsko celoto. Z vztrajanjem na skrajnostih, ki jih generirajo robni pojmi, kot so začetek in konec, sreča in žalost, življenje in smrt, minljivost in večnost, aktivnost in pasivnost, Ferlin vstopa v radikalen, fizičen, turbulenten in emocionalen dialog z edinstvenim avtorjem evropskega avantgardnega gibanja prepoznavajoč Srečkovo življenje in delo kot paradigmo kateregakoli umetniškega življenja in dela.

Povezani dogodki