STA, 26. 2. 2014

Na mariborskem lutkovnem odru Petelin se sestavi v režiji Jelene Sitar Cvetko

V Lutkovnem gledališču Maribor bodo v četrtek premierno uprizorili predstavo po motivih Daneta Zajca Petelin se sestavi. Lutkovna igra v režiji Jelene Sitar Cvetko je polna humorja, igre, klenih verzov in ritmov, dinamičnih gibanj in vrste premen in bo po navedbah ustvarjalcev navdušila tako otroke kot odrasle.
Foto: Boštjan Lah
Foto: Boštjan Lah
Foto: Boštjan Lah
Foto: Boštjan Lah
Foto: Boštjan Lah
Foto: Boštjan Lah

Besedilo Petelin se sestavi je izšlo leta 1981 kot radijska igra za otroke po lutkovni igri, ki jo je v 80. letih uprizarjalo Lutkovno gledališče Jože Pengov iz Ljubljane.

Po besedah režiserke je to eden boljših tekstov, ki se jih režiser v Sloveniji lahko loti. "Bolj ko ga bereš, bolj postaja ta tekst organski," je pojasnila na včerajšnji novinarski konferenci v Mariboru. "To je igriv tekst, kjer prihajajo nenavadni junaki, kjer se zgodi kup absurdov glavnemu junaku, ki se strašno trudi sestaviti v času, ki je omejen, to je do vzhoda sonca. Čas pa beži." "Takšni smo tudi mi. Sestavljamo se vsak dan, sestavljamo se celo življenje, v vsaki situaciji, v vsakem projektu," je dodala.

Glasbo, ki se naslanja na glasbeno tradicijo Rezije in Koroške, je spisal Igor Cvetko. Kot je dejal, je izhajal iz filozofije, mistike in etno elementov, ki jih vsebuje Zajčevo besedilo. "Zdelo se mi je, da kar kliče po divji, Dionizični obdelavi," je povedal in pohvalil vse tri nastopajoče igralce, ki obvladajo tudi glasbene inštrumente.

Igralci Aja Kobe, Miha Bezeljak in Danilo Trstenjak predstavljajo že uigrano ekipo, ki je na oder postavila že uspešnico Ko je Šlemil šel v Varšavo. Za razliko od slednje pa tokrat ne uporabljajo marionet temveč ročne mimične lutke. "Ko smo prišli do tega organskega v besedilu, je postalo jasno, da potrebujemo ročne lutke, žive barve, naravne materiale, fizične kontakte, da lutka prihaja direktno iz roke, ki je del organizma," je pojasnila režiserka.

Svojo uprizoritev je postavljala na podlagi radijske igre, saj se "zaradi preobloženosti z besedami" v besedilih, ki jih pišejo pisatelji, raje loteva dramskih besedil. So pa tudi radijsko igro morali redčiti, s tem da so poskušali ohraniti bogastvo Zajčevega jezika. "Če so Zajčevi teksti za odrasle temačni, so njegove otroške stvari čisto nasprotje, so svetle, barvite. Vendarle pa so narejeni iz istega testa, to se čuti na vsakem koraku. Isto pero, ista roka, ista misel. Enako artistični, enako elementarni," je še povedala Jelena Sitar Cvetko.

Avtor likovne podobe je Damijan Stepančič, predstava pa je namenjena otrokom, starejšim od treh let.

Povezani dogodki

Slovenski center ITI, SiGledal, STA, 8. 12. 2015
Barbari K. Anderlič podeljena nagrada na podnebni konferenci ZN v Parizu
STA, SNG Maribor, 29. 5. 2015
Operna noč v mariborskem mestnem parku