STA, 21. 10. 2017

Borštnikovo srečanje po dramatičnem letu nadaljuje po ustaljeni poti

Bistvena kakovost gledališča je, da človeku omogoča neposreden stik, zato bo po besedah ministra za kulturo Antona Peršaka vedno bolj cenjeno tudi v razvijajoči se digitalni dobi. "To je tudi tista kvaliteta, ki jo nosi Festival Borštnikovo srečanje, zato uživajte v njem," je dejal v včerajšnjem govoru ob odprtju festivala.

Foto: Arhiv FBS

Spomnil je, da je za festivalom, ki ga v Mariboru prirejajo že 52. leto, zelo "dramatično" leto, ter se zahvalil vršilki dolžnosti umetniškega direktorja Kseniji Repina, da je v zadnjem trenutku vskočila in s tem doprinesla k izvedbi letošnje edicije. "Takšni ljudje delajo ta festival," je poudaril.

"Verjamem, da bo festival tako kot že vsa leta uspešen. Za slovensko gledališče je zelo pomemben, tudi zaradi stika z mednarodnim prostorom, ki mu ga ta festival omogoča. S tem med drugim omogoča, da se slovensko gledališče pogleda v širše ogledalo," je prepričan.

Kljub menjavi vodstva Boršnikovo srečanje po besedah Repine nadaljuje tradicijo srečevanja, hkrati pa izrisuje zgodbe življenja. "Pred nekaj urami smo na promenadi mariborskega Mestnega parka odprli razstavo v poklon Tomažu Pandurju, za katerega so veliko prezgodaj ugasnile gledališke luči. In tudi v letu, ki je za nami, so nas zapustili mnogi, premnogi. Med drugim igralec Gašper Tič, prejemnica Borštnikovega prstana Iva Zupančič ter Olga Jančar, dolgoletna sodelavka festivala. A življenje gre svojo pot naprej," je dejala.

"V letošnjo festivalsko grafično podobo, delo Nenada Cizla, je ujeto prav to - življenje. Dinamična podoba ponuja raznovrstne interpretacije in izrisuje paradoks bivanja - je to radost življenja ali mrtvaški ples? Minljivost je naša skupna usoda," je dodala.

Letošnja edicija prinaša 11 tekmovalnih uprizoritev in šest uprizoritev v spremljevalnem programu po izboru selektorice Petre Vidali, po ocenah katere je bila gledališka sezona 2016/2017 precej slabša od prejšnje. A "videli smo tudi domišljenost, smelost in celo velikopoteznost, od celostnih tematskih zastavitev programov, ki niso bile zgolj nasilno iskanje skupnega imenovalca, do poskusov uprizoritve kanonskih nedramskih tekstov ali velikih dramskih tekstov, ki se jih je doslej komaj kdo upal dotakniti," je povedala.

Predstave bo ocenjevala žirija v sestavi finskega režiserja Mika Jaakkole, srbskega dramaturga Milana Mađareva in slovenskih dramaturgov Simone Semenič, Maje Šorli in Uroša Trefalta.

V tekmovalni program je bila uvrščena tudi uprizoritev Svetovalec Mestnega gledališča ljubljanskega, a bodo zaradi smrti glavnega igralca namesto nje v ponedeljek izvedli komemorativni dogodek Svetovalec. O predstavi, ki je ostala brez igralca.

Po besedah ministra Peršaka je zelo pomemben tudi spremljevalni program, ki omogoča vpogled v gledališke projekte, ki sicer niso uspeli priti v tekmovalni program, a so zanimivi po iskateljski oziroma razvojni plati.

"Spremljevalni program uokvirjata dve učni uri manifestativno političnega gledališča, v središču pa so drugačni uprizoritveni žanri, od koncerta za inštrumente in telo igralke preko dokumentarnega koncertnega performansa, uprizoritve z alpinistično poetiko in plezalno tehniko do obreda kulturne verske skupnosti," je pojasnila Vidalijeva.

Prvi takt je festivalu včeraj dala mednarodna produkcija Naše nasilje in vaše nasilje Oliverja Frljića, ki je slovensko premiero doživela oktobra lani v Slovenskem mladinskem gledališču in Evropejcem zastavlja neprijetna vprašanja v zvezi v begunsko krizo in trenutnimi razmerji sil v svetu.

Povezani dogodki