Okrogla miza "Operna arija kot barthesovska guba jezika" ob praizvedbi kode L in drugi izdaji Fragmentov ljubezenskega diskurza


Foto: Arhiv SNG Opera in balet Ljubljana

"Figura je nekakšna operna arija; tako kakor arijo razpoznamo, jo memoriramo in jo manipuliramo skozi njen incipit /.../, tako tudi figura nastane iz gube jezika (kakšnega verza, refrena, kantilacije), ki jo oblikuje v senci." (Roland Barthes)

koda L je nova sodobna opera, ki se izhodiščno naslanja na postulate Fragmentov ljubezenskega diskurza francoskega filozofa Rolanda Barthesa. Pri nastajanju avtonomne umetniške stvaritve sta bili zlasti ključni Barthesovi misli o operni ariji, ki nastane iz gube jezika in o samotnosti ljubezenskega diskurza. Okrogla miza bo razprla nekatera temeljna vprašanja ustvarjanja sodobnega opernega dela ter postopek nastajanja kode L tako v luči sodobnih uprizoritvenih praks kot tudi interpretacije Barthesovih Fragmentov: ali je ljubezenski diskurz res samoten?

Na pogovoru bodo sodelovali: skladatelj Milko Lazar, režiser in scenograf Rocc, glasbeni vodja in dirigent Marko Hribernik, sopranistka Urška Arlič Gololičič in avtor spremne besede h knjigi Zdenko Vrdlovec. Pogovor bo vodila libretistka in dramaturginja Eva Kraševec.


Vir: http://veza.sigledal.org/dogodek/okrogla-miza-operna-arija-kot-barthesovska-guba-jezika-ob-praizvedbi-kode-l-in-drugi-izdaji-fragmentov-ljubezenskega-diskurza-e